VBGL is een leverancier met een hoge servicegraad en laat klanten gebruik maken van een efficiënt inkoopproces dat tevens kosten reducerend werkt. Wij verzorgen de complete inventarisatie en inrichting van uw nieuwe laboratorium en stellen het juiste pakket benodigdheden en apparatuur samen voor uw bedrijf. Voorraadbeheer op locatie of eigen interne barcode scanning door uw personeel behoort tot de mogelijkheden.
Onze webshop kan volledige integratie en koppeling met uw ERP systeem bieden, waardoor u online bestellingen automatisch kunt afhandelen. Dit is wel zo makkelijk en overzichtelijk!

Handmatig bestellingen via de VBGL webshop invoeren?
Een koppeling kan uitkomst bieden! Verhoog de efficiency van uw bedrijf met een koppeling vanuit onze webshop naar uw ERP systeem. Bedrijven die bijvoorbeeld met SAP werken kunnen wij via OCI (Open Catalogue Interface) koppelen en het bestelproces vereenvoudigen.
VBGL verzorgt geavanceerde integraties met de volgende systemen

Hoe werkt het?
- Uw logt automatisch in op de webshop en hebt direct de beschikking over een actueel assortiment met netto prijzen.
- U plaatst de bestelling in de VBGL webshop. De bestelling wordt vervolgens via het OCI protocol geïmporteerd in het ERP systeem van uw organisatie.
- In het ERP systeem wordt de bestelling goedgekeurd. Hierbij zijn diverse autorisatieprocedures mogelijk.
- Na de goedkeuring wordt de definitieve bestellingen ontvangen in de webshop. De bestelling kan in verschillende formaten worden aangeleverd, bijvoorbeeld: XML formaat, e-mail en PDF.
Uitgebreide autorisatiemogelijkheden
In een interface kunnen we uitgebreide autorisatiemogelijkheden inschakelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een hoofdinkoper die alle bestellingen eerst moet fiatteren alvorens de bestelling wordt doorgestuurd naar de leverancier.
Mogelijkheden tot e-invoicing en e-billing
Naast de integratie van het bestelproces tussen de leverancier en de afnemer behoren e-invoicing en e-billing ook tot de mogelijkheden. Met e-invoicing en e-billing worden papieren verkoop- en inkoop-facturen vervangen door een elektronisch formaat. Hiermee bespaart u op verwerking- afdruk- en verzendkosten.
Voordeel voor u als klant
- Eenmalige invoer
- Tijd- en geldbesparing door efficiënte communicatielijnen
- Geen onderhoud en dubbele invoer van gegevens
- Altijd actuele prijs – voorraad- en assortimentgegevens
Wilt u ook gebruik maken van deze functionaliteit neem dan contact op met een van onze medewerkers of stuur een e-mail naar info@vbgl.nl voor meer informatie.